Salony heath and beauty (np. salony kosmetyczne lub salony fryzjerskie) z reguły umożliwiają kilka różnych sposobów, za pomocą których można się umówić na wizytę. Przegląd różnych możliwości przedstawiamy w niniejszym artykule. Jest to materiał szczególne pomocny dla właścicieli salonów, którzy chcą wdrożyć trochę nowości organizacyjnych w swoim biznesie.
Tradycyjne sposoby na umówienie wizyty to przede wszystkim wizyta osobista lub telefon
Najprościej po prostu, gdy klient wchodzi do salonu i ustala w recepcji na jaką godzinę może przyjść na właściwe spotkanie. Wiele salonów bazuje właśnie na tym prostym i naturalnym schemacie.Alternatywą dla wizyty osobistej jest umówienie się za pomocą rozmowy telefonicznej.
Znacznie rzadziej stosowany jest email. Po prostu telefon dla większości kosmetyczek i fryzjerek jest wygodniejszy. Poza tym, również klienci nie mają nawyku zapisywania się na wizytę za pomocą maila, w związku z czym zdarza się to bardzo rzadko. Wiadomości tekstowe SMS również nie są zbyt często wykorzystywane, ale raczej są chętniej stosowane niż wiadomości mailowe.
Nowoczesne metody – kalendarz online dostępny na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej
Rezerwacja wizyty przez aplikację mobilną z pozoru może się wydawać czymś oryginalnym a nawet ekstrawaganckim. Tymczasem nic bardziej mylnego. Każdego dnia miliony ludzi na całym świecie dokonują rezerwacji w taki sposób i bardzo dobrze to się sprawdza. Praktyka pokazuje, że w szczególności w większych miastach za pomocą aplikacji tego typu można pozyskać wielu klientów.
Oczywiście rezerwacja może się także odbywać za pomocą stron internetowych. Praktyka pokazuje, że ludzie lubią dokonywać rezerwacji przy użyciu kalendarza elektronicznego, który jest dostępny online. Jest to wygodne i szybkie. W szczególności młodsze pokolenia preferują salony, które umożliwiają rezerwacje online. Każdy kto raz się do takiego rozwiązania przekona nie chce wracać do dużo bardziej czasochłonnych rezerwacji osobistych lub telefonicznych. Poza tym, należy zauważyć, że salony, które oferują możliwość rezerwacji wizyt online są postrzegane jako bardziej nowoczesne i rzetelne.
Dużą zaletą rezerwacji online jest to, że kalendarz elektroniczny łatwo można połączyć z powiadomieniami SMS, dzięki którym klient regularnie otrzymuje informacje o zbliżającej się wizycie. Ta prosta strategia bardzo wzmacnia relacje pomiędzy klientem a usługodawcą. Poza tym, kalendarze online zdecydowanie pomagają w organizacji harmonogramu czasu pracy.